Pages

Tuesday 30 August 2011

Bermaaf Maafan di Pagi Syawal ❤••❤



Salam 1 syawal 1432H . .
Kemeriahan suasana 1 Syawal begitu dirasai apabila dapat berkumpul bersama keluarga tercinta selepas sekian lama terpisah/berjauhan .Keindahan sebenar dalam kita menyambut kemeriahan Hari Raya Aidilfitri adalah kerana adanya adat dan budaya bermaaf-maafan setiap kali hari mulia ini menjelma. Benarlah, seperti mana yang dikatakan dengan Aidilfitri itu sendiri yang bermaksud perayaan kita kembali kepada fitrah. Kita kembali kepada fitrah, setelah menyucikan diri selama sebulan dengan berpuasa sepanjang Ramadan, yang menjadi platform terbaik untuk melatih diri menghadapi cabaran dan dugaan duniawi. Memang, kita diajar untuk bermaafan pada setiap masa, bukan sahaja pada Hari Raya sahaja. Namun, kehadiran syawal setiap tahun, umpama sebuah peringatan untuk menjernihkan hati nurani kita, sebagai lambang kemenangan menempuh Ramadan dengan kesabaran.

















‎"Selamat Hari Raya Aidilfitri 1432H, Maaf Zahir dan Batin" kepada semua umat Islam di Malaysia dan Seluruh dunia serta tidak lupa juga ingin mengucapkan "Selamat Menyambut Hari Kemerdekaan yang ke-54" buat negara kita yang tercinta, Malaysia !!! 
   
Tahun ni bestkan, kita raikan 2 in 1.. MerdekaRAYA !!!
Sama-samalah kita merayakannya :)) 
••

9 comments:

  1. Selamat Hari Raya, (: Hijauuuu!.

    ReplyDelete
  2. SeLaMaT HaRi RaYa AiDiLfiTrI. maaf maaf maaf. kOsOng-kOsOng laa yea ..jikalau ad salah & silap sepanjang perkenalan kita .

    ReplyDelete
  3. Oyeahh, Takda salah pun. (: Maaf jugak kalau ada salah silap selama hampir 4thun kenai.. 0-0 ye.

    ReplyDelete
  4. yurp2..btw qyla xd pn wt slh ap2 ngn aswad :D
    hehe :)

    ReplyDelete
  5. Haha , lawa blog (: Jutawan ye ? Hehehe

    ReplyDelete
  6. haha ..biase jeaa ..xd lawa mne pn ..
    simple..xd laa mcm blog azlan's daughter :D

    ReplyDelete
  7. Haha. azlan daughter takda blog :D harap maklum

    ReplyDelete
  8. haipp, kena percaya (:

    ReplyDelete